مقایسه

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا با گلکسی S23 اولترا

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا با گلکسی S23 اولترا

سامسونگ گلکسی S24 اولترا در کنار دیگر اعضای خانواده گلکسی S24 معرفی شده تا موفقیت‌های سری قبلی خود را تکرار کند. این گوشی با برادر بزرگترش یعنی گلکسی S23 اولترا شباهت‌های زیادی دارد. در این مطلب، مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا با گلکسی S23 اولترا را آماده کرده‌ایم تا ببینیم نسل جدید پرچمدار سامسونگ چه تغییراتی نسبت به نسل قبلی دارد. پس با تک کالا همراه باشید. همراه باشید.

مقایسه طراحی گلکسی S24 اولترا و گلکسی S23 اولترا

مقایسه طراحی گلکسی S24 اولترا و گلکسی S23 اولترا

در نگاه اول سامسونگ گلکسی S24 اولترا  شباهت زیادی به گوشی گلکسی S23 اولترا دارد.  این شباهت یعنی گوشه‌های زاویه‌دار به جای گرد، دوربین چهارگانه در پشت، با آرایش لنز یکسان، پنل پشتی شیشه‌ای، قاب فلزی و نمایشگر بزرگ با حفره دوربین و حاشیه‌های باریک. 

علاوه بر این، گلکسی اس ٢۴ اولترا گواهی IP68 دارد؛ به این معنی که مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار با S23 Ultra  یکسان است.

البته برخی از جزئیات متفاوت است؛  یعنی حالی که گلکسی S23 اولترا از قاب آلومینیومی استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی S24 اولترا از قاب تیتانیومی پریمیوم بهره می‌برد.

علاوه بر این، حاشیه‌های گلکسی اس ٢۴ اولترا کمی باریک‌تر هستند و وزن و ابعاد آننیز کمی متفاوت است. گلکسی اس 24 اولترا 232 گرم وزن دارد و ابعاد آن، 162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر است، در حالی که ابعاد و وزن سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا 234 گرم و 163.4 در 78.1 در 8.9 میلی‌متر است.

رنگ‌های Samsung Galaxy S24 Ultra نیز متفاوت است. این گوشی در رنگ‌های بنفش تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم، مشکی تیتانیوم، زرد تیتانیوم، آبی تیتانیوم، سبز تیتانیوم و نارنجی تیتانیوم عرضه می‌شود؛ در حالی که رنگ‌های Samsung Galaxy S23 Ultra شامل مشکی فانتوم، سبز، کرم، اسطوخودوسی، گرافیتی، آبی آسمانی، لیمویی و قرمز است. 

مقایسه نمایشگر دو گوشی

مقایسه نمایشگر دو گوشی

گلکسی S24 اولترا دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 نیت است که همه این موارد در گلکسی S23 اولترا نیز دیده می‌شود؛ به جز روشنایی که کمتر از 1750 نیت است.

علاوه بر این، صفحه نمایش نسل جدید پرچمدار سامسونگ تخت است، در حالی که S23 اولترا از نمایشگر منحنی استفاده می‌کند. 

با توجه به موارد بالا، نمایشگر S24 اولترا بسیار شبیه به S23 اولترا است.  این مسئله چیز بدی نیست؛ زیرا گلکسی S23 اولترا دارای نمایشگری خیره‌کننده با دقت رنگ حتی بیشتر از قبل است.

گلکسی اس 24 اولترا نیز دارای نمایشگری فوق‌العاده در نور روشن یا یک اتاق بسیار کم است؛ بر همین اساس، حداقل روشنایی آن کمی بیشتر از برادر بزرگترش است.

مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا و گوشی گلکسی S24 اولترا

مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا و گوشی گلکسی S24 اولترا-1

دوربین‌های گلکسی اس 24 اولترا عجیب هستند؛ زیرا با اینکه از برخی جهات ارتقاء یافته‌اند، اما در برخی دیگر ممکن است کمی پسرفت داشته باشند.

گلکسی S24 اولترا دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری است.

از طرف دیگر سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا از یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و دوربین تله فوتوی دوم 10 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 10 برابری استفاده می‌کند.

بنابر اطلاعات بالا، تنها تغییر در اعداد مربوط به دوربین دوم تله فوتو است که در گلکسی S24 اولترا از زوم 10 برابری به 5 برابری کاهش یافته؛ اما وضوح آن از 10 مگاپیکسل به 50 مگاپیکسل رسیده است.

علاوه بر این، پرچمدار جدید سامسونگ از توانایی‌های هوش مصنوعی مختلفی مانند توانایی جابجایی اشیاء در عکس‌ها و پر کردن فضاهای خالی در عکس‌ها برخوردار است.  همانطور که گفته شد، سامسونگ تأیید کرده که حداقل برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اس ۲۴ اولترا به اس ۲۳ اولترا نیز خواهد رسید.

با این حال، در اکثر موارد، هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری، دوربین‌های S24 اولترا ارتقا یافته‌اند. این دوربین‌ها به طور کلی کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند و در حالی که جزئیات کمتری در لنز زوم دیده می‌شود، رنگ و محدوده دینامیکی بهتری ارائه می‌دهد.

گلکسی اس 23 اولترا همین حالا نیز دوربین‌های بسیار عالی دارند؛ بنابراین پیشرفت‌های نسل جدید، تغییری در نتیجه بازی ندارند.

مقایسه گلکسی S24 اولترا و گلکسی S23 اولترا از نظر عملکرد

مقایسه گلکسی S24 اولترا و گلکسی S23 اولترا از نظر عملکرد

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که جای تعجب ندارد؛ زیرا گلکسی S23 اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد.

بر همین اساس می‌توان انتظار یک جهش نسلی در قدرت را با Samsung Galaxy S24 Ultra داشت که قابل توجه و زیاد است، اگرچه Galaxy S23 Ultra هنوز هم گوشی پرقدرتی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، با خرید گلکسی S24 اولترا، 12 گیگابایت رم دریافت می‌کنید؛ در حالی که S23 اولترا با 8 یا 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود. مقدار فضای ذخیره سازی بین این دو گوشی دقیقاً یکسان است و هر دوی آن‌ها با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی به فروش می‌رسند.

علاوه بر این، هر دو گوشی تا حد زیادی نرم افزار یکسانی دارند؛ یعنی اندروید با رابط کاربری One UI سامسونگ.  اگرچه سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا برای مدت طولانی‌تری پشتیبانی می‌شود، و سامسونگ قول به‌روزرسانی ۷ ساله را برای این گوشی داده است.

مقایسه باتری دو گوشی

مقایسه باتری دو گوشی

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 45 وات و شارژ وایرلس 15 وات است و همین مشخصات را در گلکسی S23 اولترا نیز می‌توانید پیدا کنید.

با توجه به این مشخصات، احتمالاً این دو گوشی در بخش عمر باتری تفاوت چندانی نخواهند داشت.  گلکسی S23 اولترا در آزمایش‌های انجام شده حدود یک روز و نیم دوام می‌آورد؛ در حالی که سامسونگ ادعا می‌کند این گوشی می‌تواند تا 25 ساعت استفاده از اینترنت، تا 26 ساعت پخش ویدیو یا 99 ساعت پخش صدا دوام بیاورد.

در مقایسه گلکسی S24 اولترا با گلکسی S23 اولترا، نسل جدیدتر، ۲ ساعت بیشتر از S23 اولترا دوام دارد و سامسونگ ادعا می‌کند این گوشی می‌تواند تا 28 ساعت استفاده از اینترنت، تا 30 ساعت پخش ویدیو یا تا 95 ساعت هنگام پخش صدا دوام بیاورد. بر همین اساس، در بیشتر موارد استفاده، عمر باتری اس ۲۴ اولترا کمی بهتر از اس ۲۳ اولترا است.

نتیجه‌گیری

نتیجه گیری مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا با گلکسی S23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا ساختاری با کیفیت‌تر از گلکسی اس 23 اولترا دارد. به علاوه، صفحه نمایش روشن‌تر، چیپست قدرتمندتر، و دوربین تله فوتو متفاوت (و بهتر)، به علاوه ترفندهای هوش مصنوعی مختلف.

با این حال، زوم اپتیکال این به اندازه گلکسی S23 اولترا نیست. ظرفیت باتری، فضای ذخیره‌سازی و رم این دو گوشی مشابه است و بسیاری از دوربین‌ها و سایر مشخصات آن‌ها نیز تا حد زیادی بدون تغییر هستند.

با این که روی کاغذ قیمت این دو گوشی تقریباً مشابه هستند در عمل گلکسی S23 اولترا اغلب با قیمتی کمتر از قیمت زمان عرضه آن در بازار یافت می‌شود.

شکی نیست که گلکسی S24 اولترا گوشی با مشخصاتی بهتر است” اما احتمالاً گلکسی اس 23 اولترا ارزش ارتقاء را ندارد و اگر آن را با قیمت مناسبی پیدا کنید، می‌تواند ارزش خرید داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *